A cégalapításhoz ki kell találnunk egy cégnevet, amelynek különböznie kell a már létező cégek nevétől. Ha biztosra akarunk menni, akkor legalább négy karakterrel el kell térnie a létező cég nevétől, amely különbség nem állhat kizárólag számokból a bírói gyakorlat szerint.

El kell döntenünk, hogy hol lesz a cég székhelye, amely lehet a lakcímünk is, azonban nem biztos, hogy az otthonunkban szeretnénk ügyfeleket fogadni, így kezdetben jó döntés lehet egy megbízható székhelyszolgáltató és egy co-working közösségi irodabérlet is a kezdeti költségek minimalizálása érdekében.

Az viszont fontos, hogy a cégnek elérhetőnek kell lennie és gondoskodni szükséges a hivatalos iratok átvételéről is. Lényeges tudnivaló, hogy a hivatalos iratok postai kézbesítéséhez vélelem kapcsolódik. Ez azt jelenti, hogy ha valaki kétszeri kézbesítési kísérlet után sem veszi át a küldeményt, akkor is kézbesítettnek fogják tekinteni a második kísérletet követő 5. napon. Ha ez a helyzet áll fenn, akkor a címzett arról sem fog értesülni, hogy mit tartalmazott a küldemény, ezért folyamatosan nyomon kell követni az érkezett postai küldeményeket.

Legalább egy főtevékenységet meg kell jelölnünk a tárasági szerződésben vagy alapító okiratban, de lehetőség van több melléktevékenység feltüntetésére is.

A vezető tisztségviselőket is meg kell határoznunk a létesítő okiratban, továbbá az egyszerűsített cégeljárásban használandó jogszabályi tartalommal elkészítendő szerződésmintában fel kell tüntetnünk, hogy munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban végzi a tevékenységet az ügyvezető pl. a kft. esetében. Ennek érdemes már a könyvelő segítségével utánanézni, mert nem mindegy, hogy milyen mértékű adó- és járulékfizetési kötelezettség merül fel ilyen esetben. Ez attól függően is változat, hogy a vezető tisztségviselőnek van-e máshol biztosítási jogviszonya.

A Kft. lehet egy vagy több személyes és lehet természetes személy vagy jogi személy tagja, tehát cég is alapíthat céget. A tagok lakcímét vagy székhelyét meg kell jelölni a cégalapítás során készítendő okiratokban.

A cégalapítást megelőzően nem csak ügyvéddel, de könyvelővel is érdemes egyeztetni annak érdekében, hogy a legoptimálisabb vállalkozási formát és adózási formát találjuk meg mindenki részére.

Ügyvédi irodánk a cégalapítással kapcsolatos konzultáció során szívesen ajánl Önnek megfelelő könyvelőirodát annak érdekében, hogy biztos kezekben tudja a vállalkozása számviteli ügyeit.

Amennyiben további kérdései merülnek fel a cégalapítással kapcsolatban, úgy keresse fel ügyvédi irodánk szakértő munkatársait!

H-9024 Győr, Baross Gábor út 73. I/3.

Tájékoztatjuk, hogy a honlapunkon elérhető tartalmak nem minősülnek jogi tanácsadásnak, a weboldal kizárólag azt a célt szolgálja, hogy bemutassuk ügyvédi irodánkat és általános jellegű információkkal szolgáljunk. A weboldalon található tartalom szerzői jogi védelem alatt áll, így annak részben vagy egészében történő másolása kizárólag a weboldal üzemeltetőjének előzetes írásbeli hozzájárulásával lehetséges.

Ezt a honlapot a Győr-Moson-Sopron Megyei Ügyvédi Kamarában bejegyzett Dr. Fekete Bálint Ügyvédi Iroda (képviselő: Dr. Fekete Bálint alapító tag, irodavezető ügyvéd) tartja fenn, az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, amelyek az ügyféljogra vonatkozó tájékoztatással együtt a www.magyarugyvedikamara.hu honlapon találhatóak.

ImpresszumAdatkezelési tájékoztatóKapcsolattartói adatkezelési tájékoztatóÁltalános szerződési feltételek

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Adatkezelési tájékoztató

Kapcsolattartói adatkezelési tájékoztató

Cookie-k törlése, engedélyezése és kezelése a Chrome-ban
Sütik engedélyezése és tiltása a Mozilla Firefox-ban
Sütik engedélyezése és tiltása az Internet Explorerben

Bezárás